dfae@ua.es+34 965 90 34 00Universidad de Alicante

Contacto

FacebookTwitterLinkedin
 
  • Idioma: Español
    • English English
    • Español Español
    • Valencià Valencià
Top
Fundamentos del Análisis EconómicoFundamentos del Análisis Económico
Fundamentos del Análisis Económico
Economics, Economía, Fundamentos, Análisis, Económico
  • Inicio
  • Conócenos
    • Bienvenidos
    • Organigrama
    • Contacto
  • Gente
    • Profesorado tiempo completo
    • Estudiantes de postgrado
    • Profesorado tiempo parcial
    • Administración
  • Investigación
    • Seminarios
      • Seminarios 2023-2024
      • Seminarios 2022-2023
      • Seminarios 2021-2022
      • Seminarios 2020-2021
      • Seminarios 2019-2020
      • Seminarios 2018-2019
      • Seminarios 2017-2018
    • Publicaciones
      • Publicaciones 2017-
      • Publicaciones 2013-2016
      • Publicaciones 2009-2012
      • Publicaciones 2005-2008
    • LaTEx
    • Proyectos
      • Prometeo – Economía y Género: Perspectivas Empíricas, Teóricas y Experimentales
      • Prometeo – Productividad, Riesgos Financieros y Políticas Macroeconómicas
      • Prometeo – Transmisión de información en una sociedad polarizada
      • Proyectos de investigación
  • Postgrado
    • (English) Programa de Economía Cuantitativa
    • (English) Admisión y ayudas
    • Cursos de master
    • Estudiantes de postgrado
    • Alumni
  • Noticias
    • Noticias
    • Anuncios de ayudas y convocatorias
Menú Volver  

Archivos diarios: 22 de mayo de 2023

On the identification of the effect of education on health: A comment on Fonseca et al

Albarrán, P., Hidalgo-Hidalgo, M. & I. Iturbe-Ormaetxe
Journal of the Spanish Economic Association – Forthcoming

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubFacAlbarranP, PubFacIturbeI, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, PubyearForthcomingPor coralio

Gender and regions in the vicious cicle of school failure

Fernández-Herrero, J., Herrero, C., & A. Soler
Revista de Educación – 2022

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubFacHerreroC, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, Pubyear2022Por coralio

Sibling Differences in Genetic Propensity for Education: How do Parents React?

Sanz-de-Galdeano, A. & A. Terskaya
The Review of Economics and Statistics – Forthcoming

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubFacSanzA, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, PubyearForthcomingPor coralio

On the predictions of Cumulative Prospect Theory for third and fourth order risk preferences

Georgalos, K., Payá, I., & D. Peel
Theory and Decision – 2022

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubfacPayaI, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, Pubyear2022Por coralio

Higher order risk attitudes: New model insights and heterogeneity of preferences

Georgalos, K., Payá, I., & D. Peel
Experimental Economics – 2022

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubfacPayaI, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, Pubyear2022Por coralio

Identifying the economic determinants of individual voting behaviour in UK general election

Chrysanthou, G. & M.D. Guilló
Oxford Economic Papers – 2023

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubfacGuilloL, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, Pubyear2023Por coralio

Estimating Intergenerational and Assortative Processes in Extended Family Data

Collado, M.D., I. Ortuño-Ortín & J. Stuhler
Review of Economic Studies – 2023

22 de mayo de 2023Pub, PubFac, PubFacColladoL, PubfacSelected, PubfacSelectedColladoL, PubFeatured, Pubfield, PubfieldFeatured, PubPrometeo2019, PubSelected, Pubyear2023Por coralio

Ludmila Matysková

Profesora Investigadora
Ph.D. CERGE-EI
email: ludmila.matyskova@ua.es
Desp.: 23
Ext.: 3230

22 de mayo de 2023Faculty, FacultyCourse, FacultyField, FacultyFieldTheory, FacultyFT, Prometeo2021Por coralio

Iván Payá Sastre

Profesor Investigador
Ph.D. Cardiff University
email: ivanpaya@ua.es
Desp.: 14
Ext.: 3226

22 de mayo de 2023Faculty, FacultyAdvisesFernandezA, FacultyAdvisesPerezA, FacultyCourse, FacultyCourseAdvMacroeconomicsII, FacultyField, FacultyFieldEconometrics, FacultyFieldMacro, FacultyFT, MasterPhD, OrgSeminarsMacroPor coralio